Etiketter

, , , , , , , , ,

Nu mina vänner ska vi ta en liten walk down the memory lane.

Tänk att det redan gått 10 år sedan jag gick in där och la mig på operationsbordet på Sophiahemmet.

Jag minns nervositeten som sakta avtog i takt med att smärtlindring och det lugnande medlet började verka.

Det kändes märkligt att gå in i operationssalen och själv hoppa upp och lägga sig på den grönklädda britsen.

Sen kom han.

Min kirurg, den bäste av dem alla.

Tro mig jag hade finkammat nätet om all info om denne man.

Han la sin hand på min axel och jag kände ett otroligt lugn infinna sig.

Vaknade några timmar senare och aldrig förr har grönsaksbuljong varit så gott som då…. Och hur det gick sen ja det vet ni ju 😃

Många har idag frågat mig om jag nånsin ångrat min gbp operation och svaret är och förblir nej.

När jag gjorde min 10 års kontroll och svarade på frågorna insåg jag att samma svar kvarstår, trots komplikationer and shiet så är detta bland det bästa jag gjort för mig själv och min hälsa.

Där blev det så tydligt när man såg svart på vitt dem olika frågorna och svarsalternativen, och jag vet ju på ett ungefär vad jag svarat från början..

Visst jag äter ff inte hela portioner och jag dumpar om jag äter för fet man, men det är ju så det är så jag vet vad jag har att förhålla mig till.

Man får hitta sin lilla balans helt enkelt.

Idag mår jag otroligt bra (minus lite järnbrist) och jag är min läkare evigt tacksam att han skickade den där remissen när det begav sig 🙏