Jag har funderat och funderat i flera år nu vad gäller den här bukplastiken men aldrig riktigt känt att jag varit redo eller haft ett behov av det…..

Kanske för att jag vart för rädd för allt vad en operation för med sig, kanske för att jag funnit mig i att leva med ”degen” som jag kallar den.

Kanske för att jag trott att jag ändå inte skulle få någon hjälp från landstinget.

Tills jag var och uppsökte min läkare i ett annat ärende å passade på att fråga och visa resultatet av gbp operationen.

Där och då kände jag att nu är det dags att ta steget fullt ut efter att han sett mig.

Några veckor gick och jag började förbereda mig mentalt, för det måste jag.

Jag måste veta vad som händer, vad som ev kan gå fel, hur resultatet kan bli och hur resultatet inte kan bli å allt det där.

Kikat på riktigt köttiga bilder, googlat komplikationer, läst bloggar and u name it!

Jag har googlat sönder ämnet och jag känner mig redo.

Så pass redo att jag ringt och bokat en tid hos min läkare för en remiss.

Wish me luck 😜

