Etiketter

, , , , , , , , , , , , , ,

1622186_10151833464755356_1309472797_n

Idag är dagen då jag nådde MIN målvikt, inte läkarnas målvikt, inte bmi  tabellens målvikt utan min alldeles egna.

En vikt som jag känner mig bekväm i skorna i 😉

Jag la upp bilden ovan på olika forum å snabbt haglade det in likes å positiva kommentarer, gulle er  😀

Sen kommer kommentaren som skulle piss me off …

-” tänk om det kunde gå så fort på ”vanlig ” väg oxå”

Saaaay whaaaat?!

Det ska gudarna veta att det inte varit en solskens historia för mig å antagligen ingen annan gbp opererad heller när man står där å ser tillbaka  med facit i hand.

Hade jag haft den möjligheten att kunna gå ner i vikt för egen maskin så hade jag gjort det för länge sen,eller ännu bättre  jag hade aldrig tillåtit mig själv att bli den där barbamamman jag en gång var.

Med en låg ämnesomsättning och mediciner vars främsta biverkan var viktuppgång så är det fasiken inte lätt ska jag säga er!

Då är ens högsta önskan att gå ner i vikt, och jag minns inte allt jag gjort för att gå ner i vikt.

För att inte tala om alla dieter jag testat genom åren.

Vad jag än gjorde så slutade allt med samma sak, jag gick ner i vikt för att sedan gå upp det tredubbla igen..

Just den här kommentaren som gjorde mig irriterad  talar sitt klara språk att det fortfarande finns  en hel del missuppfattningar om gbp operationer och jag blir så irriterad att man som gbp opererad fortfarande måste stå upp för sig.

Visst vi går ner i vikt lite snabbare än er andra dödliga men vi får jobba som as för det med!

Allt ska ställas om, hela tänket kring mat och motion och näringslära ska ställas om.

Istället för att leva på sallad så ska man nu få i sig främst proteiner till dagens alla mål, som btw är varannan timma.

Du ska äta efter klockan, helst dricka efter klockan med , så att man får i sig all mängd vätska.

För som gbp opererad blir du lätt uttorkad om du inte får i dig din dagliga dos med vatten varje dag.

Vi kan inte äta allt vi vill å vi mår otroligt dåligt av vissa saker och råkar då ut för det som kallas Dumpning, ingen större hit  kan jag lova er.

Jag hyschar inte med att jag opererat mig och  jag är glad som faen att jag tog steget och lät mig opereras, för det var räddningen för mig från alla mediciner jag åt!

Jag vet att den som kommenterade det inte menade illa, ändå kan jag inte låta bli att bli irriterad över kommentaren…

I vilket fall som helst så är jag förbannat glad över att jag nått min målvikt idag 😀

 

 

 

 

