Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

I veckan var det första gången sen jag opererade mig som jag inte vägde mig på vägdagen( bortsett från när jag var på kreta då rå) och jag känner ingen hets över att göra det heller.

Det känns som om pressen jag hade på mig själv att gå ner i vikt snabbt har börjat att släppa och jag har kommit in i det normala tänket att det får ta den tid det tar.

Sen om jag står still ett tag på en vikt det gör mig inget heller längre, för jag vet att det rasslar till förr eller senare.

Jag har ännu inte nått min målvikt men jag har å andra sidan bara varit opererad i ett halvår och har en sådär 5 kg kvar.

Just dem där sista kilona som dom säger att det ska vara dem svåraste att bli av med.

Well, well från det ena till det andra så  shoppade jag en helt ny garderob i ullared när jag var där för ett tag sen.

Hittade så mycket snyggt så jag skulle lätt kunnat fylla en vagn till 😛

022

Prövade en hel del och gick in i provrummen x antal ggr med mina 7 plagg åt gången, kvinnan som delade ut ”nummerlapparna” beslutade efter några ggr att jag kunde behålla min lapp och bara byta ut kläderna haha.

Prövade en hel del i större storlekar eftersom skallen hänger efter 😉

Prövade plagg som jag kan ha nu och tänkte till med dem där extra snygga kläderna vilken storlek jag skulle ta på dem…

Det hela slutade med att jag haffade en hel del i 36/38 samt  UK size 10 vilket motsvarar en svensk 38 a.

Eftersom jag aldrig prövade kläderna i dem här Uk size 10  storlekarna utan tog för givet att dem skulle passa när jag var klar med min viktminskning som btw är om -10 kg om man ska gå efter bmi tabellen, så fick jag en smärre chock idag när jag fick ett ryck å prövade dem.

Passade som handen i handsken!!!

Så dem där kommer inte alls att passa om det rasslar till på vågen…

Jag är sjukt nöjd med resultatet som jag uppnått efter min operation och jag känner att jag i dagsläget är nöjd viktmässigt, sen att jag måste tighta till ett å annat är en annan femma men absolut inget som stör mig.

Summa summarum så är jag nöjd som faan och jag ångrar inte en sekund att jag la mig på op bordet den där dagen i juni.

