Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Hos distriktan idag var det goda prognoser som visade sig när vi tog av förbandet på titthålet vid naveln som var infekterat.

Det är inte helt ok, men heller inte sämre än i onsdags så jag fortsätter med samma bakteriedödande  förband som innan ett tag till.

När jag väl var där så passade jag på och bad henne kolla dom andra titthålen med, eftersom det har gått dom där 10 dagarna i morgon å då ska förbanden av.

Enligt henne var dom jättefina och dom blev bara tejpade innan jag gick hem.

Väl hemma kollade jag såklart själv hur det såg ut på ”minfältet” och det var inga vackra titthål direkt.

Jag vet inte om det är skillnad på om man blir i hopsydd med tråd som kroppen själv löser upp eller om man får sånna klämmor som jag fick efter gastric bypassen, om ärren lixom blir olika snygga?

Det blir nog till att ta en repa till apoteket i helgen för att införskaffa Mepiform plåster å tejpa med.

För dem hade jag i några veckor innan jag stack till kreta på gbp ärren  och dom ärren syns knappt idag,även fast jag varken tejpade dem eller utsatte dem för en massa sol som man btw inte ska göra.

Sen om det var skicklighet av kirurgen eller om det var plåsterena eller en kombination av dem båda det vet jag inte.

Jag kör på i allafall, vill ju inte se ut som en skottavla i framtiden 😉

