Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Efter att ha suttit i telefon med kirurgmottagningen på mitt lokala sjukhus  så har jag fått klarhet i vad dem har gjort med slitsen vid galloperationen.

Man har tydligen två slitsar efter en Gastric Bypass operation( om de är sydda dvs) och en av mina hade släppt, så precis som jag sagt innan så var mina två slitsar i hopsydda från början.

Det här om att ena slitsen hade släppt är det ingen som nämnt ett enda yota om på mitt favortisjukhus innan, bara att de hade sytt den.

Varför och hur det kunde ske kunde kvinnan på mitt lokala sjukhus inte svara på så jag ringde Sophiahemmet och frågade istället.

Pratade med världens bästa sköterska Ina,hon är bara så gullig så man vill bara krama om henne tom genom telefonen.

Även om jag inte fick klarhet i varför det blivit så med slitsen eftersom den var sydd innan så förklarade hon att hon visste någon som det blivit så för och att det inte var något konstigt å nu känns det genast bättre.

När vi ändå pratade så pratade vi om hur det gått med viktminskningen efter gbp en och jag berättade min vikt idag som btw är några kilo minus sen sist 😉

Fick lite ”skäll” för att jag gått ner så mkt på så kort tid och hon rådde mig till att försöka hålla mig till 1 kilo i veckan i snitt å inte det dubbla.

Det kommer inte bli lätt eftersom jag just nu lever på nyponsoppa efter galloperationen eftersom magen inte direkt är på topp och  jag hänger en hel del inne hos Gustavsberg om jag säger så.

Men sen när magen kommer i schack igen ska jag ta upp den vanliga maten igen 😀

