Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

I förmiddags ringde en viss Björn från kirurgen på mitt lokala sjukhus.

Först och främst pratade vi om vad magnetröntgen hade visat, och som tur var hade jag inga stenar i dem nedre gallgångarna.

För hade jag haft det så hade det varit omöjligt att få bort dem eftersom jag är gastric bypass opererad.

Jag hoppade av lycka när han sa detta och jag kan leva med att det finns lite grus kvar i gångarna som kan ge mig ett par anfall efter operationen.

Vi pratade om nuläget och om hur helgen varit samt när den här operationen av gallblåsan skulle ske.

Preliminärt blir det på Onsdag, mer vet jag när han ringer tillbaka igen och bekräftar det.

Men enligt han lät det som om Onsdag var planerad för mig.

Vi pratade vidare och han frågade en hel del om min gastric bypass operation och vart jag gjort den, jag svarade att jag gjort den på Sophiahemmet och  det var då jag reagerade när mannen i andra änden hade koll på vem som hade opererat mig.

Anledningen till att han frågade var att han ville veta om mina slitsar var ihopsydda eller ej, å det gör alltid Dr Loogna så det kändes skönt att inte behöva berätta det utan att denne Björn visste det anyway.

Nu känner jag mig aningen lugnare, inte helt lugn men lugnare över att denna Björn hade lite koll på läget.

Sen vet jag inte om han hade gjort research på mig eller om han hade koll på världens bästa kirurg Peter Loogna ändå 😛

Jag passade på att fråga om dom gick in via mina tidigare titthål eller om jag skulle få fyra nya?

Fyra nya hål blir det på magen och jag kommer antagligen se ut som ett pussel när allt e klart 😉

Tur att det finns baddräkt 😉

