Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Alla ni som fryser efter gastric bypass operationen räcker upp en hand?

I början undrade jag en hel del kring just det, och jag fick inte ihop hur det kunde ha med operationen att göra.

Jag läste bloggar och den ena efter den andra skrev om allt från håravfall till den här med att frysa och jag tänkte inte mer på det sen.

Tills båda dem där sakerna som jag läst om skulle drabba mig.

Först kom viktnedgången och med den några månader efter operationen ca 3 månader, då började jag tappa MASSOR med hår.

Jag visste ju att detta var vanligt och jag skaffade mig Silicea tabletter för att förebygga mer håravfall.

Jag vet ännu inte om de har gett någon effekt för jag fäller fortfarande en hel del.

Jag vet heller inte om det finns så mycket att göra mot just den här typen av håravfall som är ihopkopplad med att man går ner snabbt i vikt och näringsbrist.

En del läkare hävdar att det inte går att bota just den här håravfalls perioden medans andra hävdar annat.

Själv vet jag inte vad jag ska tro.

Jag kör på mina kosttillskott och jag tänker att det är bara nu, under en period som det är såhär och en dag kommer jag förhoppningsvis ha fått tillbaka min peruk igen.

Nu kom jag av mig helt här från det jag egentligen skulle prata med er om, det här med att frysa mer efter operationen.

Sista veckan har jag fryst som en gnu, dubbla täcken, dubbla strumpor och just nu as we speak sitter jag och knappar på tangenterna med fingervantar.

008Min fråga lyder, kommer det alltid att vara såhär nu eller kommer det precis som håravfallet att ge sig med tiden???

Anybody??

 

