Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Det känns som om vägdagarna kommer alltför snabbt hela tiden, vilket påminner mig om att veckorna rullar på i rask takt.

I alla fall så visar vågen lite minus, inte mycket men lite.

En sisådär  minus 3 hg sen förra veckan.

Inte mycket att hänga i granen, och jag vet med mig att jag inte varit ute på promenader eller tränat och även fuskat lite med mina måltider på jobbet.

Tagit en halv banan istället för att sätta mig ner och käka lite osv.

Shame on me jag vet, men ibland finns det inte tid bara.

Nya tag till nästa vecka.

Samtidigt som jag kände en besvikelse över att ”bara” ha tappat 3 hg sen förra vägdagen så känner jag mig samtidigt  lugn och nöjd  inombords, skitkonstig kombination jag vet men så är det.

Nu är jag bara nöjd över att huden får tid att dra ihop sig i lugn takt så jag slipper en massa fult häng.

I början hade jag en sån himla panik och bråttom över att gå ner i vikt snabbt.

Snabbt skulle det då och framförallt så skulle det synas resultat på vågen, för som nyopererad så vill man ju inget annat än att bli smal å det fort.

Jag hade en bild i mitt huvud att kilona bara skulle rasa av mig, allt på en gång och sen vart det klart.

En bild som inte direkt var den sundaste jag haft och den skilde sig aningen från verkligheten.

Kilona har rasat av mig i en väldans fart och jag glömmer snabbt att det faktiskt bara är 3 månader sen jag opererade mig  och idag är  jag nere på minus 28,2 kg.

Helt fantastiskt!

Det börjar att kännas bra med viktminskningen och hjärnan har sakta men säkert anpassat sig.

Så även fast det inte  varit mycket viktminskning  denna vecka så är jag på det hela toknöjd över mina minus 28,2 kg.

