Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

Drog till jobbet i morse trots att jag hade ont i gallan.

Jobb byttes ganska snabbt mot akuten och en kirurgläkare.

Jag förklarade mina besvär och symptom och han frågade en miljon frågor om operationen och ev komplikationer efter den.

Det kändes och klämdes på magen och jag förklarade att det inte var problemet utan att det satt i gallan eftersom jag haft det tidigare.

Han skulle ” bara kolla provsvaren” men han trodde inte det var gallan.

En stund senare kommer en sköterska med smärtlindring i form av en spruta.

Vips så försvann det mesta.

Kirurgen kom tillbaka och förklarade att det måste varit gallan som spökade, no. shit sherlock tänkte jag för mig själv.

Han skickade en remiss för ultraljud av gallan för att se hur pass mkt som finns eftersom jag haft både problem med det tidigare och grus.

Blev hemsläppt ett par timmar senare med massa smärtlindring i kroppen.

20130922-141826.jpg

