Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Det här med träningsupplägget nu på vinterhalvåret har jag ju som en del vet funderat en del över och nu har jag äntligen kommit på en plan.

En plan som innefattar löpning/promenader/simning och Zumba.

Eftersom jag inte har en normal inställning till att gå på gym så har jag valt att förbise det alternativet just nu.( vi får se hur länge det håller)

Eftersom jag  kan inte köra på en normal nivå när jag tränar på gym , jag vet inte vad det är som händer med mig när jag kommer till ett gym men hjärnan spårar helt och jag tränar som en gnu.

Det är allt eller inget strategin som borrar sig in i mitt huvud.

Och eftersom jag varit i den svängen en gång innan och lidit av fröken duktig syndromet så är ett gym mitt absolut sista alternativ känner jag.

Beställde ju en Zumba box med 6-7  dvd skivor i för ett tag sen och den damp ner i brevlådan när jag var sjuk.

Nu har den legat där så fint på tv bänken och tittat och skrikit på mig i en veckas tid att idag år jag nog ta tjuren i hornen och använda den.

Det känns förbannat bra att jag har utarbetat fram min plan för vintern och ännu bättre kommer det kännas när jag väl tar tag i det med.

För inget slår känslan efter  man tränat skiten ur sig!!

 

