Etiketter

, , , , , , , , ,

I gårkväll  fick jag ännu ett sånt ”anfall” som jag fick när vi var i Grekland, fast nu intensivare.

Det där som kändes som  ett gallstensanfall fast ändå inte, jävlar i min lilla låda vad ont det gjorde.

Jag prövade med att duscha, och eftersom jag inte kunde sitta för att det kändes som om magen skulle sprängas av smärta  så la jag ner det ganska snabbt, kände mig yr, kallsvettig och mådde illa.

Allt på en och samma gång, som om det inte vore nog med smärtan i magen.

Det  kändes ungefär som om någon boxade till mig stenhårt i magen och jag kippade efter luft, sån jäkla smärta!

Prövade att ligga, stå och sitta innan jag tillslut fann en position ute på baksidan i en solstol som kändes mindre smärtsam.

Där satt jag och kved iklädd bara täcket, undra vad grannarna trodde…..

Tillslut gav det med sig och jag kunde gå in och lägga mig i soffan, där jag tillslut somnade till för att sedan vakna och undra vad det var som egentligen hände?!

Den gemensamma nämnaren för båda dessa tillfällena är något så enkelt som vindruvor och jag börjar tro att det nog var gallstensanfall båda dom här gångerna, precis som många av er kommenterade.

Behöver jag säga att en vindruva aldrig mer kommer in i min mun!

 

 

