Etiketter

, , , , , , , , , ,

Något som jag funderat över ett tag är omgivningens ständiga bedömning av hur mycket man har tappat i vikt efter det att man gjort en sådan operation som jag gjort.

Människor runt omkring en som tycker sig ha rätten att döma och kritisera just mig och hur det går för mig osv.

Ord som man ibland viftar bort och som man ibland tar åt sig lite mer av.

Någons negativa kommentar om varför man gjort si eller så.

Innan jag gjorde min operation var det ingen som pratade om vikt å hur mycket jag hade gått ner osv, då undrade omgivningen om jag vart helt tappad som skulle utsätta mig för en gastric bypass operation.

För det kunde ju bli såå mycket komplikationer och herregud vad livsfarligt det var!

I början försvarade jag mig och varför jag tackat ja, sen orkade jag inte med det mer när majoriteten var negativt inställda utan valde istället att hålla käft för dom runt omkring mig. ( förutom här)

Jag hade ju ändå bestämt mig för att jag skulle opereras och det kunde ingen eller inga skräckhistorier i världen ändra på.

Så jag slöt mig som en mussla och berättade inte mer för någon i min omgivning förrän den dagen allt var klart och jag hade kommit hem.

Ungefär då kom alla dessa kritiker helt plötsligt och var så intresserade av min viktminskning.

Nu såhär efter min operation har jag helt plötsligt blivit veckans snackis.

Det ges kommentarer och ställs frågor och människor har börjat att behandla mig på ett annat sätt, mer smörigt.

Hallå jag är faktiskt precis samma människa som innan!!!

