Etiketter

, , , , , , , , , ,

Såhär 6 veckor efter min operation och 16.8 kg minus ( 2 kg minus sen förra veckan)exakt på dagen så kan jag fortfarande inte fatta att jag har gjort min gbp.

Visst var jag förberedd på vad som komma skulle för jag bestämde mig redan i julas att en gastric bypass operation var rätt verktyg för mig.

Jag tog reda på allt jag kunde och läste så mycket bloggar och info att jag nästan googlande sönder internet.

Sen gick allt så snabbt och vips så var jag opererad.

Jag ångrar inte en enda sekund att jag tog beslutet och la mig på operationsbordet för det har gett mig så mycket redan nu.

Anledningen till att jag bestämde mig för att opereras var först och främst för min hälsas skull.

Jag hade problem med högt blodtryck och åt mediciner sen något/några år tillbaka.

Medicin som inte påverkade blodtrycket alls.

Någon vecka efter operationen var mitt blodtryck normalt.

Så pass normalt att jag inte behövde äta mer blodtrycksmedicin.

Jag har idag bytt ut all den medicinen mot vitaminerna, järnet, kalket och b12 tabletterna som man som gbp opad äter livet ut.

Tabletter som påminner mig om att min hälsa är på väg åt rätt håll 🙂

