Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Det är nu 3 dagar sen jag opererades och jag känner att det går bättre och bättre för varje dag som går.

Smärtan på vänster sida får jag nog leva med ett tag till, det känns som en sjuhelvetes håll och det är inga konstigheter.

Äter mina Alvedon regelbundet och så fort smärtan avtar så behöver jag inte knapra dem.

Självklart knackade ”röda veckan” på dörren i morse oxå…..

Något som jag inte kommit på god fot med än är maten.

– Hur i helskotta ska jag få i mig allt det där??

– I min pyttelilla magsäck??

Visst hade jag fått hur mycket information om det innan operationen av både Ina och Marie på Sophiahemmet.

Men sekunden mannen öppnade vår ytterdörr i onsdags och jag klev in så var allt som bortblåst!

Jag kunde inte komma ihåg mer än att dietist Marie hade sagt flytande första veckan, pure och lättuggat andra veckan och vanlig mat tredje veckan.

Samt att jag skulle leva efter dem 3 gyllene reglerna.

– inget vatten till maten ( 5 min innan el 15 min efter)

– tugga maten väl.( asviktigt)

– proteinrikt.

Vad hjälpte det mig nu när jag hux flux skulle fixa att sörpla i mig soppa,buljong,näringsdryck, smoothies typ varannan timme!

Första dagen jag kom hem kan jag helt ärligt säga att det gick som det gick, jag försökte så gott jag kunde.

Och jag kan nog ändå säga att jag har lite mer koll på maten nu.

Nu när jag har hunnit gå igenom dietist Maries bok som jag köpte innan jag åkte hem.

Ett tips till alla er som precis har gjort en gbp eller ska göra en, fullt med tips och recept för den första tiden.

20130607-152104.jpg

Annars består dagarna mest av att blåsa i andningstuben, äta, sova,rapa och fisa 😉

Glamouröst as hell!!

Jag accepterar mitt val och jag är inte den som är den utan jag finner mig i drt ganska bra tycker jag allt 😃

20130607-154447.jpg

