Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Sitter i bilen på väg hem från Stockholm.

Helt ärligt så är jag chockad över vilken otroligt grymt och proffsigt bemötande jag fick på Sophiahemmet!!

Helt plötsligt var jag inte besvärad över att jag är plus size.

– ååååh, jag älskar dem allihopa, vilka underbara människor!!

Och det bästa av allt är att jag snart ska få träffa dem igen.

Jag ångrar inte en sekund att jag tackade ja till att opereras innan sommaren, det känns så tryggt att en erfaren kirurg som Peter Loogna ska in och möblera om inuti mig.

Jag har aldrig varit med om maken inom sjukvården, det märktes klart och tydligt att här ser man verkligen till patientens bästa.

Först när jag kom dit fick jag träffa syster Ina, som slussade mig vidare till ett rum för vägning,mätning och blodtrycks koll.

Efter det blev jag hänvisad till ett annat rum, medans jag väntade på kirurgen så fick jag papper att fylla i.

Jag fick även en pärm av syster Ina där det står om allt som jag kan tänkas behöva veta både före och efter op.

Efter det kom kirurgen Peter och förklarade hur operationen går till, vilka komplikationer som kan uppstå och vi gick igenom min hälsodeklaration.

Sen var det dags för dietisten som pratade om hur jag ska äta efter operationen och vad som är viktigt att tänka på.

Tillsist kom sköterskan vars namn jag tappat helt, och vi pratade om hur mycket jag ska gå ner.

Jag blev ganska överraskad när det ”bara” var 2 kg som jag måste gå ner.

Jag visste egentligen att det inte var så mkt som jag skulle gå ner, men ändå.

Jag hade föreställt mig det värsta.

Lämnade Sophiahemmet med ett operations datum i handen och ett leende från öra till öra 🙂

När det är dags så ska jag dela med mig av det till er med, tills dess håller jag det för mig själv 😉

Kan ge er en hint om att det är SNART!!

20130529-152913.jpg

