Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Efter flera timmars väntan på öronmottagningen med sonen så inser jag att sjukvården inte är vad den har varit.

Iallafall inte på vårt sjukhus.

Varje gång får man en annan läkare, aldrig samma som man har träffat innan.

Jag kan känna mig ganska maktlös när jag gång på gång står på mig och berättar om min sons besvär med öronen efter det att han fick röret utplockat och vad som kommer att hända framöver.

Det är lixom samma visa varje gång, inga rör = massa sjukdom och elände för honom.

Sen är jag extra nojjig nu när vi ska iväg till Grekland för jag vill ju inte att han ska bli dålig där nere och få problem med öronen när det blir massa bad och flyg.

Jag vet sedan tidigare att han kommer att få ett helvete nu nä röret e borta, visserligen är ett kvar men ändå.

Hur svårt kan det vara att sätta upp han på en tid för ett nytt rör samt tömma vätskan som finns bakom trumhinnan??

Men visst jag kan ”vänta och se” men glöm inte vart ni hörde det först!

