Etiketter

, , , , , , , ,

Sitter på sjukan med sonen och väntar på att det ska bli hans tur.

Funderar över det här med att många som jobbar inom vården tycker att det är så stressigt.

Jag har verkligen försökt att fatta vad det är som är så stressigt men jag fattar det inte.

Allt jag ser är en vit idyll av ”snigelmänniskor”…

Människor som jobbar lugnt och sansat i en otroligt sakta takt.

Visst att inte alltid utsidan och arbetstempot som speglar hur insidan mår,ändå kan jag inte låta bli att tycka att det är så lugnt på sjukhus.

Tom på akuten funderade jag över detta härom natten.

Och på tal om väntan så slog det mig att idag skulle jag ju ringa Sahlgrenska för att se vad som beslutats.

Eftersom jag varit upptagen med sonen och hans icke välbefinnande i helgen så har jag totalt glömt bort att oroa mig över vilket beslut som fattats.

Ett beslut som jag hoppas väldans massa på.

Hoppsan, nu är det visst vår tur här…

Håll tummarna för oss att dom vet vad som är tokigt med sonen.

