Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , ,

Precis som rubriken säger så blev det inte som vi tänkt oss.

Igår skulle sonen spelat Giff cup i fotbollen, vi skulle haft hemmamys på kvällen och idag skulle jag och sonen haft en bara jag och han dag ensamma hemma för mannen skulle iväg, det blev inte så kan man säga.

Lördagkvällen och natten spenderades på akutmottagningen med sonen.

Eftersom inga av medicinerna som jouren gett oss tidigare på dagen när vi var iväg med sonen funkade och tillståndet inte blev bättre så ringde jag 1177 för att se om vi kunde få hjälp en gång för alla.

Jag hade ett förslag på vad som brukar göras när han blir liknande såhär, men det var ingen som ville lyssna alls på det örat.

På akuten gjordes undersökningar, undersökningar varvat med en massa väntan.

Det var läkarundersökningar,väntan, ekg,, väntan, lungröntgen, väntan, väntan, väntan och inhalation av medicin, väntan, å aldrig förr har jag varit med om att man gjort så många undersökningar på vår akutmottagning.

För i min stad är man noga med att berätta för patienterna att man inte gör omfattande undersökningar på vår akutmottagning.

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra det!

Kl 02,30 i natt var läkaren inte riktigt på det klara med exakt vad det var som var fel med sonen, vi lämnade stället med en misstanke om en viss typ av lunginflammation som inte syns på röntgen.

I morgon ska vi tillbaka till sjukan om förhoppningsvis få reda på vad proverna visade.

Nu ska den aptrötta zombieliknande mamman dra och hämta ut ännu ett recept till sonen, hoppas verkligen att denna medicinen hjälper den här gången!!

Så här i efterhand är jag glad över att inget blev som vi tänkt oss så att sonen fick bli rejält undersökt, så att man hittar var som är galet med min lilla plutt ❤

20130428-094911.jpg

