Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Som ni redan vet vid det här laget så gillar jag när det är ordning och reda omkring mig, så även i trädgården.

Eller trädgård och trädgård, snarare våra två gräsplättar.

Förra sommaren var det mening att han utan hjärna skulle bygga trädäck på baksidan.

Jag väntade och väntade på att det skulle kommas igång med däcket så att jag äntligen skulle kunna börja  fixa till där ute.

I år tänker jag inte göra samma misstag och vänta på att det ska bli klart, i år ska jag fixa med blommor å sånt!!

När vi flyttade in för två vårar sedan så var jag så oerhört korkad att jag rev upp allt som fanns i rabatterna utan att kolla vad det var för något.

Jag ville ha gräs på hela framsidan, inte en massa rabatter som jag skulle behöva rensa på ogräs allt efter som.

Framsidan fick ett ansiktslyft i form av  en ny gräsmatta och blomlådor under fönstrena åkte upp, samt att entrén fick en stor kruka med blommor i.

Något som jag ångrar är att vi gräve upp busken som var nere vid brevlådan..

Jag inser att den fyllde en funktion där nere, även fast den var ful som stryk!

I år har jag tänkt att plantera något klätteraktigt  grönt på väggen nere vid brevlådan.

Eller ja inte på väggen, men nedanför 😉

Sen kommer vi till det här med den där baksidan som det inte kommer att byggas något trädäck på denna sommaren heller.

Förra året hade jag mega stora penseer i stora krukor på baksidan, som tyvärr dog när sommaren regnade bort och sniglarna hälsade på i krukorna =(

20130321-200843.jpgTips från coachen, plantera dem i rhododendron jord och så växer dem  och blir så här stora =)

I år tänker jag medelhavs tema , vilket passar utmärkt nu när vi ska dit.

Lavendel och olivträd.

Såg att ikea hade stora lavendel blommor för en inte alltför dyr peng, så på söndag ska det införskaffas ett gäng sådana om dom har börjat att säljas i butik ännu.

ikea

 

 

