Etiketter

, , , , , , , , , , , ,

Vi köpte vår  feting soffa när vi flyttade in i radhuset för några år sen, med sina nästan 4 meter tar den upp mycket av vardagsrummet.

Iallfall så var vi nöjda med soffan  och med tiden märkte vi hur den blev nopprigare och nopprigare i tyget vilket slutade med att vi fick reklamera den.

Det var då vår nuvarande soffa kom, en soffan som tyvärr visade sig vara likadan i tyget =(

Jag har alltid gillar vår soffa och jag kan svära på att den nya soffan var mindre än den förra.

Medans tiden gick så hittade jag småsaker som skillde sig från den förra soffan och jag började undra mer och mer om det verkligen var samma soffa vi fått.

Det var samma soffa, fast i sämre skick.

Vilket jag fick erfara igår då soffan pajjade i ryggen…….

Mannen som är av varianten spara hoppade inte direkt av lycka när han insåg att vi behöver en ny soffan framöver..

Tur i oturen är väll att svärmor har möbelbutik och hon kan hjälpa oss att ta fram och beställa en annan hållbarare soffa.

