Etiketter

, , , , , , , , ,

Eftersom mina arbetsbyxor valde att lämna mig idag och ge upp, så slutade det med att jag gick på jakt efter nya direkt när jag slutat.

Vilket inte var det lättaste för sådana brallor som jag hade innan i modell finbyxa fanns inte längre, min vanliga otur!

Letade igenom varenda butik jag hittade och alltid var det något som var fel på alla jag hittade.

Det ska lixom vara modell finbyxa inte jeans a la slimfit ,som de flesta butiker för övrigt hade bombat hyllorna med.

Tillslut hittade jag något liknande fast ändå inte, så nu håller jag tummarna att dem blir godkända av jobbet.

Efter det drog jag vidare och skulle hämta ut sonens medicin, vilket visade sig inte var det lättaste.

På första Apoteket hade medicinen utgått och hon ville ge mig en receptfri mesigare variant.

Jag tackade för mig och drog vidare.

Apoteket eller Apoteket som skulle legat där jag hamnade sen hade visst flyttat, så jag styrde om kosan och drar till det nya stället.

Ingen medicin där heller…,

Vid det här laget funderar Jag på om jag inte skulle chansa på att ta tabletterna , som jag för övrigt vet att han inte kommer att få i sig.

Skippade den idén och frågade killen bakom disken om han visste något mer apotek.

Den hjälpsamme killen ringde ett annat apotek som faktiskt hade medicinen!!!

Äntligen lite medvind!

20130415-160805.jpg

Att det ska vara så förbannat svårt att få tag i vanlig tavegyl!!

20130415-161144.jpg

Fattar heller inte varför den har och ska utgå, ej heller varför ingen likvärdig medicin finns på marknaden???

