Etiketter

, , , , , , , , , , , ,

Efter mitt besök hos läkaren igår så insåg jag vilken otrolig förändring jag har gjort, på riktigt.

Vilken hel omvändning mitt liv tagit, från det dåliga och upp till ytan.

Ni som har hängt med sedan jag bloggade på amelia kanske minns hur allt började.

Det var när läkaren själv beskrev mig för nåt år sedan eller två som jag insåg vilken resa jag gjort med mig själv.

En resa som inte alltid varit en solskenshistoria men som ändå har lärt mig mycket om mig själv och vikten av att lyssna på min kropp.

Precis det sa jag till läkaren och även om det har varit jobbigt så kan jag idag se tillbaka på den tiden med att jag idag är en erfarenhet rikare.

Jag tror att man måste ha varit på den där fula sidan av livet för att förstå vad jag och många med mig har gått igenom.

Jag kan bara utgå ifrån mig själv när jag skriver och jag kan helt ärligt säga att jag inte trodde att det skulle finnas något ljus i det mörker jag vandrade omkring i.

Men det gjorde det, och jag har vissa hjälpmedel att tacka för det.

För hur mycket jag inte ville ta emot dessa hjälpmedel i början så inser jag mer och mer att det är just dessa hjälpmedel som visade mig ljuset i tunneln igen.

Idag är jag oerhört stolt över mig själv att jag faktiskt tagit mig igenom det jag faktiskt gjorde.

