Etiketter

, , , ,

För ett år sedan kunde jag aldrig, inte ens i min vildaste fantasi tro att jag skulle ha kommit så långt i min egen resa som jag faktiskt har gjort.

Jag skulle heller aldrig kunnat föreställa mig att jag hade hittat lugnet inom mig själv.

Att alla pusselbitar sakta men säkert börjat att falla på plats i mitt livspussel.

Ett pussel som jag tappade bort varenda bit till och som jag sakta men säkert pusslat tillbaka bit för bit.

Inte exakt dom bitar som det var innan utan nya bitar, ungefär som mitt gamla jag i ny version.

Igår när jag var nere vid havet en sväng så funderade jag en hel del över det gångna året och allt som hänt.

Sist jag var nere på stranden så var jag inte mig själv, jag hade precis gått in i väggen och mitt pussel var i en enda hög.

Mycket av det jag kände då kom tillbaka över mig, en påminnelse om hur jag faktiskt mådde och hur jag faktiskt tagit mig vidare.

Det fick mig att uppskatta livet, min omgivning och framförallt att uppskatta mig själv.

Ibland behövs det en rejäl tankeställare innan man kan lägga nästa pusselbit och gå vidare med att få ihop sitt pussel…

Nu vet jag vart just min ”må bra” plats är.

20130331-223908.jpg

20130331-224018.jpg

