Etiketter

, ,

20130328-001117.jpg

Kan bli lite svår eftersom jag HATAR fåglar och allt som har med dom hemska små kräken att göra och böcker läser jag mer än gärna..

Har blivit tipsad om dessa femtio nyanser av ..böckerna så det är fel läge nu för den här utmaningen..

Till det här fågelhatet hör att ”hotellet” har en invasion av fåglar både vinter och sommartid precis under vårat tak.

Som dessutom även ligger så lägligt att våra sovrum är just där fågelskrällena har byggt bo!!

Så nu kan ju gissa hur lätt det är att sova när dom drar igång i gryningen….

-Jag trodde att vi hade flyttfåglar här i Sverige, men faan vad fel jag hade!!

Klagade till vice värden föra sommaren för det gick knappt att vara på baksidan för dom skräpade ner något så förbannat.

Det slutade med att vaktmästaren satte upp en slags gummi list så att dom inte skulle kunna bygga bo där mer.

Härom dagen när jag var ute på baksidan och skulle röja undan lite snö så ser jag att det ligger fullt med isolering på utemöblerna och på marken, tror ni inte att dom små jävlarna lyckats göra sönder det som vaktmästaren satte upp och tagit sig in under taket iallafall!!

Klart som fan dom byggt bo där igen!

Nu jäklar ska jag rusta för krig, för jag vägrar få hela min sömn störd och min baksida nerskräpad ännu ett år av fåglarna och deras förbannade ungar!!

Ska nog köpa en sån där uppstoppad rovfågel som har inbyggt läte och sätta upp på baksidan och se om det skrämmer bort dom..

20130328-003210.jpg

