Etiketter

, , , , ,

Ett tag färgade, eller blekte jag håret så att det verkligen var platinablont.

Något som jag tröttnade på som faen efter det att jag var tvungen att färga utväxten skitofta, vilket resulterade i att håret blev torrt och tillslut gick av.

Det gick av på lite olika ställen så det såg inte klokt ut, det var ungefär då jag hittade min lösning i löshår eller bårhushåret som jag kallade det.

Efter några år med bårhushår, som även det slet enormt mycket på mitt egna hår så bestämde jag mig lagom till en resa till kanarieöarna att jag skulle skita i allt vad bårhushår hette.

Sagt och gjort, jag minns den här tiden som den naknaste tiden i mitt liv.

Naken på det sätt att jag inte längre hade mitt långa bårhushår.

Helt galet vad hår kan göra med hur man känner sig egentligen.

Efter det här så bestämde jag mig för att jag skulle få tillbaka mitt riktigt tjocka hår som jag en gång haft och jag köpte mängder med frisörschampon och inpackingar.

Jag schamponerade och schamponerade, hade inpackning var och varannan dag.

Håret växte och det var dags att färga håret, en färgning som resulterat i endast slingning sen dess!

Idag har jag nästan fått tillbaka mitt hästhår!!

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska dra i en färg i hela håret igen, har nämligen sett en sjukt snygg askblond färg.

Fördelen är ju att jag kan göra det själv och inte behöver be om hjälp hela tiden som med slingorna.

Men jag vet inte…….

 

 

