Etiketter

, , , , , , ,

Precis som alla andra måndags morgnar är jag trött som ett vrak och vill bara sova vidare när klockan ringer.

Dra täcket över huvudet och sova vidare som om det inte fanns några måsten alls idag.

Inga måsten som kör upp mig ur sängen.

Vänder och vrider mig och blir påmind om svanskotan som fortfarande är lite stel efter alla timmars bänksittande igår.

Vänder mig om och inser att jag inte alls ligger i sängen utan i soffan, att jag visst var lite trött igår 😉

Tittar på klockan och paniken inom mig går på högvarv och innan jag vet ordet av är jag uppe och ska väcka sonen.

Känner mig helt värdelös som förälder som försovit mig och fattar att jag kommer att få casha in en hel del i försovningsburken…

När jag står där i sonens dörröppning så är det något som inte känns rätt.

Jag går ner igen och tittar bland hans saker som brukar vara med till skolan och kommer på att det är ju studiedag idag!!

Vilken tur att jag inte väckte honom och stressade iväg.

Så nu när jag har fått klarhet i att det är studiedags måndagen så ska jag ta och börja om min morgon på ett betydligt lugnare sätt.

Först frukost sen ska jag rulla på ett ansikte så jag ser respektabel ut 😉

Hur har ni börjat veckan??

20130310-233418.jpg

