Etiketter

, ,

I morgon ska jag och han utan hjärna på visning av ett hus.

Ett hus som ligger längre ner i området där vi bor och där det finns mkt mer barn för sonen att hänga med.

Det är större än det vi hr idag och framförallt det finns en stor trädgård!!

Ett hus som kräver vansinnigt mkt renovering för att leva upp till den standarden vi har hemma idag.

Jag snackar måla/tapetsera rubb och stubb.

Lägga nya golv överallt samt blåsa ut köket.

Målning av fönster och dörrar.

Listan kan göras hur lång som helst, å detta är bara efter det att jag nu skummat igenom mäklarbilderna ännu en gång.

Just nu är jag rädd att jag ska falla pladask för huset och få för mig att vi ska flytta.

Eller att han utan hjärna faller pladask och jag inte gör det.

Samtidigt som jag vill flytta så vill jag bo kvar här.

Det börjar ändå bli klart på hotellet nu och dom förändringarna jag gjort har höjt värdet avsevärt.

Så pengar är inget problem för att köpa det nya huset.

Eller nytt och nytt är det ju inte, snarare nytt för oss isåfall.

Frågan jag ställer mig är om jag är beredd att lägga ner hela min själ ännu en gång och börja om ifrån början igen?

Jag har kommit på att jag inte gillar förändringar och även fast jag var den som inredde och bestämde hur hotellet skulle se ut så tog det ett bra tag innan jag hittade hem och började trivas.

Ändå gjorde vi oss av med alla möbler och köpte nytt, nytt, nytt!!

Vi bytte ut hela möblemanget och alla fick välja saker till sitt rum.

Eller vänta nu, sonen fick välja sen valde jag resten haha.

Jag möblerade efter rummen.

Nu är ju meningen att vi ska ha möblemanget ett tag till då vi bara bott här i 2-3 år.

Jag vet att jag skulle fixa att få ordning på huset vi ska se, frågan är bara om jag är beredd att låta det ta den tid det faktiskt tar för mig nu när jag inte är densamma??

