Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jag och min vän som skriver på http://vardagsrepris.blogspot.se/ har under många år haft en gemensam dröm.

En dröm om att svida upp oss i galaklänningar och inta operahuset i Paris och se en speciell föreställning som ligger oss varmt om hjärtat.

Av flera olika anledningar och omständigheter så har vi inte kommit iväg ännu, men en dag då sitter vi där i våra korvskinn till klänningar och ser en helt underbar föreställning.

Vi snackar The Phantom of The Opera min vänner.

Igår kväll när jag zappade runt som jag alltid gör när jag inte hittar något vettigt att se så fastnade jag på en av c mores kanaler och döm om min förvåning när de visade just denna föreställningen från Royal Albert Hall.

Just denna föreställningen var  deras 25 års jubileum och just därför var den inspelad.

Jag måste helt klart säga att den upplevelsen dessa människor fick, ja jag finner inte ord för det just nu

Själv hemma i tv soffan rycktes jag med utav bara farten och ståpälsen var total igenom dessa 2,5 timma som föreställningen höll på.

Han utan hjärna Mannen i huset idiotförklarade mig flera gånger  och undrade hur i helskotta jag kunde se sån där skit…

Jag hade kunnat göra nästan vad som helst för att få sitta i publiken, mäktigt!!

Eftersom det var ett 25 års jubileum så avslutade Andrew Lloyd Webber med några ord och ropade därefter in den allra första mannen som spelat fantomen följt av fyra nästkommande.

Bla fanns Peter Jöback med där.

Sist men inte mist Grande finale, där Sarah Brightman kommer in på scenen och drar av en hacka!!!

MÄKTIGT!!!

En dag min vän, en dag då sitter vi där…..

