Det är när jag möts av mina underbara gäster jag kommer ihåg varför jag är kvar på min arbetsplats.

Lyckan som uppstod idag när damen i kön blev varse om att en hamburgare faktiskt bara kostade 10 kr.

Just hennes lycka, lycka blandat med chock över att det inte kostade mer än just 10 kr, det gjorde min dag till en av dem bästa på länge.

Att samtidigt serva och se gästernas lycka av att de gjort ett kap rent pengamässigt är helt obeskrivligt.

Där bakom kassalinjen träffar jag så otroligt mycket människor så det är egentligen inte klokt.

Många av dem är helt underbara medans några andra är mindre roliga att ha att göra med om jag säger så.

Man lär sig snabbt hur människor funkar och hur man kan vända en negativ gäst till att lämna restaurangen med ett leende på läpparna.

Min vänlighet och mitt leende ingår visserligen i mitt jobb men att göra det där lilla extra för varje gäst, det är något som jag är bra på.

Bra till den graden att en del gäster ställer sig i min kö även om jag har gäster innan och en annan kassa är tom, de väntar med andra ord på att just jag ska serva dom.

Aldrig tidigare har jag tänkt i dessa banor, förrän jag noterade detta både idag och igår.

Och jag tycker det är såå roligt att min sociala förmåga är på väg till toppen igen!!

elvis

