I skrivande stund känner jag mig missnöjd med precis allting.

Ingenting känns längre roligt och jag känner igen signalerna som min kropp sänder mig, ändå kan jag inte annat än att ryckas med ner.

Tillråga på det så ligger jag nerbäddad, förskyld  och mår inte alls bra.

Jag tänker en hel del just nu, många tankar som jag egentligen inte alls skulle tänka.

Tankar om mkt som varit men även en del framåt.

Mest tänker jag på hur det skulle varit om jag gjort på andra sätt här i livet , om jag lixom hade valt alla dom där andra vägarna som erbjöds längs livets stig.

Hade mitt liv då sett annorlunda ut är frågan jag ställer mig?

Jag vet att jag egentligen borde lämna det förflutna bakom mig men det finns en sak jag inte riktigt kan släppa.

Det som var har varit , men ändå.

Jag känner fortfarande för just denna grejj men samtidigt kan jag inte glömma all den smärta som orsakades i samband med det.

En smärta som jag bearbetat i många år men som ändå kommer över mig titt som tätt, ofta när jag minst anar det.

En smärta som påminner mig om hur det en gång varit, en smärta som jag vill gå vidare med och lägga bakom mig.

Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det skulle varit om detta inte hänt??

Hade jag då varit där jag är idag…….

 

