Etiketter

, ,

Har precis suttit i världens längsta samtal med sonens fröken, i morse och i natt har han nämligen haft så ont i magen över att gå till skolan och nu på eftermiddagen  kröp det fram varför.

Det hade varit en incident igår med 3 stycken  större grabbar  i 4 an som hade puttat in han i en vägg och hotat att han ska få ännu mera stryk.

Egentligen var min son inte alls delaktig i det som hade hänt innan, utan hans kompis  W.

Just för att han hade lekt med denna kompisen W på första rasten när kompisen och killarna från 4 an rök ihop så fick han skit sen  när han skulle gå upp till matsalen.

Med fjärilar i magen så var han rädd för att få stryk idag, och det är inte första gången dessa grabbar håller på och hotar och är taskiga mot dom som är mindre!!!

Jag blir så jäkla förbannad, hur mycket ska barn få hålla på innan det blir någon åtgärd?

Visst dom är bara barn och allt det där, men det måste finnas gränser för vad man gör och inte gör mot andra.

När det kommer till hotelser och att göra andra barn illa då är det fanimej inte ok att bara se mellan fingrarna längre och säga att barn är barn!

Ska man behöva ha sina barn hemma för att dom är rädda för att få stryk av en annan elev på skolan?

Vart är världen på väg egentligen?

När blev skolan så slapp???

Så fort man berättar om hur det ligger till och man får ha barnet hemma pga rädsla då är det ett jäkla tjat om att det är skolplikt och min skyldighet som förälder att se till att mitt barn är i skolan, men när det kommer till sådana här saker då är det tydligen inte så viktigt längre att följa med skolans egna skyldigheter och lagar…

Jag hänvisar återigen till skollagen där det står klart och tydligt att det är skolans skyldighet att se till att alla barn trivs och får arbetsro i skolan!!

Nu ska jag fortsätta crasha bönor i candy crush!!

