Etiketter

, , ,

Jag börjar mer och mer inse att jag inte är den gasell jag tidigare trott att jag är.

I hjärnan och i tanken så är jag ju den där smidiga gasellen och inte den där flodhästen som är vig som ett kylskåp.

Det är när man kommer till spegeln och klädkammaren som man får en smärre chock!

Det är hugget som stucket där välj vilket som 😛

Jag älskar kläder och att handla på tjockisavdelningen är inte smickrande för tjockiskroppen alls.

Allt är bara så stort och det finns inga former what so ever.

Jag gled in på en blogg som jag följer och har gjort i några år http://www.bigassfashion.se där Louise bloggar om mode för modellen större.

Just idag skrev Louise om Gina tricots nya kläder och jag måste erkänna att jag blev lite ledsen i ögat när jag såg alla dessa fina plagg.

Eftersom jag tidigare förnekat min viktuppgång så tog jag tjuren i hornen, gick upp i klädkammaren och tog på mig ett gammalt favoritplagg från gina tricot.

Eller vänta lite nu, jag tog inte på mig plagget alls jag försökte att få på mig det.

Det var någonstans då jag verkligen förstod att jag är en tjockis.

Min viktuppgång började i samband med att jag fick problem med sköldkörteln och sen har det bara gått uppåt.

Även fast jag mellan varven lyckats gå ner uppemot 20-30 kg så har jag alltid gått upp det jag gått ner plus lite till varenda gång.

Just nu längtar jag bara så otroligt mycket efter min gbp operation .

Att bli den där smala versionen av mig själv, den jag en gång varit.

Att kunna handla kläder i vilken butik som helst utan att behöva leta och tänka på storlekar.

För att vara smal, eller smalare är något som förknippas med välmående och sundhet.

Det är dels därför jag bestämde mig för att låta puckoläkaren skicka in remissen, jag hoppas på att slippa alla blodtrycksmediciner jag äter idag.

Att min hälsa ska bli så mycket bättre!

Jag har sugit in all information jag har hittat, läst bloggar, gått med i olika forum,sett på tv program u name it.

Allt för att jag ska vara helt 100% säker på att jag har gjort rätt val.

Jag är mer än väl införstådd med riskerna att göra en gbp och jag är även införstådd med riskerna jag utsätter min kropp för genom att vara som jag är idag.

För när man pratar om riskerna med en gbp så är det aldrig någon som talar om riskerna med att vara tjock!!

Jag har iallafall bestämt mig, hur jobbigt det än må vara efteråt så kommer det vara värt det!!

