Etiketter

, ,

Å du kära sovmorgon vad välkommen du var!!

Att äntligen kunna få sova ut, att vakna utan att klockan ringde fyrahundragånger var helt underbart.

Det påminner mig om hur jag hade det förut, när jag var helt sjukskriven och levde ett lördaghelaveckan liv utan några som helst rutiner.

Idag nöjer jag mig med att få någon sådan dag mellan varven 😛

Mannen jobbar idag  vilket innebär att jag och sonen är ensamma hemma, först tänkte jag att vi skulle åka ner till stan och shoppa loss nya krukor till sovrummet. (som jag btw  inte fått tummen ur att göra än)

Sen kände jag hur det pulserar i fötterna från springet på jobbet som fötterna inte är van vid än,  något som jag trodde skulle vara borta idag men icke.

Blir nog en hemmadag och vårda mina fossingar  istället.

Hittade ett par tapetrullar av den där tapeten jag suktat efter så länge på nätet , tapeten med stort T ni vet.

Tapeten ska klickas hem utan mannens vetskap 😀

Köper jag den så kan han inte bli sur för att jag ska tapetsera om igen, då har jag ju redan köpt dom stackars tapetrullarna jag behöver för att ändra fondväggen haha 😀

Jag är inte helt nöjd mes vårat sovrum även fast det snart ska gå igenom sin tredje makeover på snart  lika många år som  vi har bott i huset.

Från början, när vi köpte renoveringsobjektet så var det mörkbruna väggar och mörkt golv där inne.

Det gick bort direkt och jag satte upp en svart  chesterfield liknande tapet och mannen la in golv i silverek istället.

Tro det eller ej men rummet blev så mkt ljusare, synd bara att det kändes som att ligga på ett mentalsjukhus när man var i rummet.

Eller nej det kändes snarare som att vara i en madrasserad cell!

Knappt ett år senare stod jag inte ut längre och köpte på mig sjukt mkt vit färg och gick loss med.

Sovrummet fick även en fondvägg .

Just den fondväggen jag vill byta ut …….

Ska se om jag kan skaka fram någon bild på hur det ser ut idag..

 

bild

 

 

 

 

