Etiketter

, , , , , , ,

Idag ska jag försöka att ta det lugnt på jobbet.

Inte köra på som jag gör utan låta det ta den tiden det tar.

Jag minns den tiden jag gick hos KBT kvinnan , vi samtalade mycket om just stressen jag utsätts för dagligen i mitt arbete och jag förnekade att så var fallet.

Förnekade det in i det sista, sen kraschade jag rakt in i väggen med dunder och brak!

Jag ska försöka att tänka på några av dessa samtal med kbt kvinnan, för några var riktigt givande och hon fick mig att tänka på ett helt annat sätt.

Det är väll visserligen lite det kbt går ut på, att ifrågasätta varför man gör på vissa sätt och med det ändra sitt beteende.

Även fast jag  egentligen inte  var mogen för kbt just då så känner jag att mycket av det kvinnan sa stämmer så bra.

Det är först nu om jag inser att det inte var så tokigt att gå till kvinnan en gång i veckan.

Och det är först nu som jag inser hur viktigt det faktiskt var.

Idag ska jag tänka på att” kon står inte på isen” när det blir kö, det får ta tid!!!

Det här tänket går emot precis allt som  jag är, så det kommer att bli några tuffa timmar på  jobbet……

 

