Etiketter

Idag har det varit en riktig slappardag och jag knatar fortfarande omkring med pyjamasen fladdrandes kring benen.

Skulle åkt in en sväng till stan och köpt nya krukor till sovrummet ( som åkte ner när fönsterhelvetet blåste upp i morse!) men jag kom på andra tankar när jag såg vädret.

Ska ju ändå ner till stan i morgon med mannen och säga upp våra medlemskapet på vårat gym.

Just nu känns det som en otroligt dålig investering att ha ett löpande konto när jag ändå  inte kan gå dit.

När jag känner mig redo igen, för någongång kommer jag göra de.

Då mina vänner kan jag ta upp gymlivet igen.

Mycket rör sig i huvudet just nu inför comebacken på jobbet nästa vecka, mycket förväntningar men även en del oro surrar runt inne i huvudet.

Jag  vet att min arbetsplats är samma crap som innan jag blev sjukskriven och det är inget problem längre känner jag.

På något skumt sätt så har jag accepterat att det är som det är på min arbetsplats och jag bestämde mig för att jag måste ta mig därifrån.

Jag vet ju att det kommer att bli problem med mina tider sen eftersom vi inte alls är överrens.

Det här med hur jag ska komma upp på morgonen är den största biten jag oroar mig för, Jag vet ju vilken zombie jag är och att ställa en massa klockor är ett måste.

Som tur är börjar sonen skolan nästa vecka med så jag hoppas att det blir en sporre i sidan att komma ur koman på morgonen.

Hopas, hoppas, hoppas!

Jag har gett mig faan på att jag inte ska låta någon trycka ner mig på jobbet en gång till.

Och när jag skriver någon så menar jag framförallt den människa som gjorde att jag gick under isen.

Den som fick bägaren att rinna över total den där gången.

Jag kommer aldrig att glömma hur dom där orden kändes och allt dem orsakade därför har jag fortfarande svårt för just den människan.

Eftersom denne man är ägaren till min arbetsplats så biter jag ihop  och låtsas som ingenting, sen kommer jag på mig själv och undrar vad i helvete jag sysslar med!!

Som sist när vi var på möte på vc, då vart det kallprat om hur julen skulle firas och hur jobbet hade sålt den dagen å bla bla bla.

I couldn´t care less!!!

Jag ska fokusera på mig själv nu när jag kommer tillbaka och sätta all energi jag har till att jag själv ska må bra.

Det finns vissa störande moment, som det finns på nästan alla arbetsplatser.

Ska tom försöka att se förbi dessa och försöka att inte störa mig på dom även fast jag vet att det är svårt ibland.

För det är något som jag vet tar en himla massa onödig energi från mig, och det är jag klar med .

Ska försöka att jobba på ett sådant sätt så att min hälsa inte tar stryk mer, ingen mer stress, ingen mer fröken duktig fasoner.

För är det något jag är bra på så är det att vara fröken duktig på jobbet!

Nu räcker det, jag ska må bra, tom på min arbetsplats!

 

