Jagade sjukvården idag för nya sådana rosa silikonförband som jag fick på Jourcentralen då Apoteket inte säljer dessa.

Silikon förbandet satt superbra på sonen eftersom han inte riktigt klarar dom här andra i plast .

Var på min Vc och härjade, dom hade ju såklart inte dessa så puckoläkaren skulle skicka ett medd till jouren att vi skulle komma för omläggning under kvällen.

Väl där tog sköterskan bort 2-3 stygn som satt lösa i såret.

Lade om det så att det blev fint igen och skickade med massa grejjer så att jag kunde byta hemma.

Än en gång har sjukvården chockerat mig med sin grymma och snabba service!!

Får nog iallafall ringa kirurgen så fort det är vardag igen och be dom kika på magen där stygnen skulle suttit…

Självklart fortsatte jag min dokumentation och fotade såret när sköterskan lämnade rummet för att hämta ngt 😜

Det här skickade sjukvården med oss hem:

20121228-225825.jpg

