Nyss hemkommen från en tripp till jouren med sonen.

Operationssåret såg inte alls bra ut när jag kollade in det idag.

Varit, rött och jävligt.

Det var bara att ringa 1177 och kvinnan bad mig åka direkt till jouren för en bedömning.

Väl på jouren gick det snabbt som attan idag,,trots att hela väntrummet var smockat av väntande människor.

Väntade 10 min innan det var vår tur, sen hämtades det läkare åt höger och vänster för att titta på såret för att konstatera att det var en infektion.

Vilket jag själv redan konstaterat eftersom jag har fotat det från dag till dag just för att hålla koll på utvecklingen i läkningsprocessen.

Odling togs och antibiotika blev utskrivet.

En timma senare sitter vi hemma och konstaterar att sjukvården måste slagit rekord i snabbhet och grym service idag.

På den timman väntade vi på vår tur, fick hjälp, hämtade recept på Apoteket och åkte sen hem igen..

Snabbt och enkelt ska det vara!!

