Jag berättade för sambon hur jag tänkt göra med gbp en, att jag nu efter en hel del funderande och googlande har bestämt mig för att göra det.

Att löpa linan ut nu när puckoläkaren skulle hjälpa mig med remiss å sånt.

Sambon såg inte alls glad ut och pratade om riskerna med en operation.

Riskerna med att vara fet lämnade han utanför.

Jag trodde faktiskt att han skulle bli glad och peppa mig istället för att komma med en massa trams.

Jag vet inte vad han är rädd för eftersom han gick in i försvarsposition direkt?

Jag blev bara lite mer besviken inombords att jag berättat för honom.

Mitt resonemang till varför jag bestämt mig är:

– gå ner i vikt

– slippa diabetes

– orka med vardagen och få mer energi

– kunna göra mer saker med familjen utan att känna mig obekväm.

– Få en god hälsa och leva länge.

– få ordning på bltr och slippa alla dessa mediciner jag äter.

Listan kan göras hur lång som helst men jag tappade lusten lite att fortsätta skriva…..

