Idag har jag praktiskt taget lunkat runt i pyjamasen sen jag vaknade.

Jag ids inte att fixa till mig och jag tycker inte att det finns så mycket anledning till det heller nu när det är VAB som gäller.

Täcket och kuddarna och lakanet ligger konstant i soffan och nu vet jag hur en äkta soffpotatis känner sig.

Soffpotatis eller inte så fick jag allt lov att ställa in badet vi skulle iväg på ,på nyårsafton med familjen M.

Vill inte riskera något med sonens mage och kirurgen tyckte även att det var opassande så snart pga infektionsrisken.

Nu ska jag klura på om vi kan göra någon annan form av aktivitet allihopa eller om vi helt enkelt skippar badet bara?

Det känns lite som om att sonen och hans läkningsprocess får bestämma det när det närmar sig.

Först ska vi ta oss igenom julen.

Julen kommer i år att firas med hela sambons stora familj på annan ort.

Förra året körde vi en 2 dagars julafton med alla familjer här , det mina vänner gör jag inte om en gång till i mitt lilla kök även om det var en trevlig tillställning.

I år ska det bli skönt att slippa allt och sätta sig vid ett dukat bord.

Hur gör ni i jul??

