Idag höll jag på att svimma igen när vi var på Vc och bytte förbandet.

Jag kände kallsvetten komma över mig och jag kände igen denna känslan.

Känslan som kommer över mig när jag ser blod i vissa sammanhang och miljöer.

Trodde bara inte att den skulle komma nu!!!

För jag hade bara sett hur såret såg ut och dom blodiga kompresserna…

Annars var det inget blod alls.

Jag vet inte vad det är med mig och blod???

Jag kan se blod och köttiga operationer på tv, men när det kommer till verkligheten då ligger jag på golvet avsvimmad för länge sedan!

Jag har inget ont av att se blod om man ramlar och slår sig, eller om jag själv skulle skada mig och börja blöda.

Det är just kombinationen sjukhus-blod eller Vc-blod.

Och nu på äldre dar min son- blod-sjukhus-Vc.

Jag minns när vi gick på lågstadiet och skulle göra studiebesök på dialysen där en klasskompis mamma arbetade.

Jag kan fortfarande se det framför mig än idag, blodet som åkte runt i alla slangarna.

Hur allt blev svart och jag vaknade på golvet…

Det var mitt första möte med min blodfobi!!

