Idag var jag på Vc igen för provtagning och blodtrycksmätning.

Blodtrycket är fortfarande skyhögt och det går inte ner.

Vid det här laget vet jag inte hur många olika mediciner jag har testat för blodtrycket och ingenting händer.

Man prövar och prövar olika lösningar på mediciner tills jag har varit och röntgat njurarna.

När det blir vet jag inte, för någon kallelse har ännu inte kommit.

Får nog ringa och se vart jag står i kön snart igen.

Min supergulliga sköterska på Vc fixade så att jag fick träffa puckoläkaren när jag ändå var där så han kunde kolla på mig och min onda hals.

Halsfluss var det inte utan en helt vanlig virusinfektion.

Jag kan inte komma ihåg hur många gånger jag har hört dom orden sista åren?

virusinfektion!!

För att bli kallad fröken virus av puckoläkaren så kan ni ju själva räkna ut hur mycket jag har sprungit där och haft alla möjliga baciller.

Jag bad om något som underlättar för mig när jag hostar sönder mig och det piper i bröstkorgen.

Det slutade med att jag fick samma inhalator som sonen har.

Så idag har jag puffat och inhalerat enligt doktorns ordination och det hjälper faktiskt.

Hur mycket jag än tyckte att han var knäpp som skrev ut det istället för hostmedicin så hjälpte det ju!

Jag börjar mer och mer inse att puckoläkaren kanske inte är så inkompetent iallafall.

På hemmafronten börjar det att hända grejjer.

Leveransen från ikea dök upp häromdagen med bänkskivorna, blandaren och diskhon som vi beställt.

Och idag var mannen och hämtade diskmaskinen samt micron vi beställde.

Ja undrar jag om han läst min blogg, för nu ska han fixa köket i helgen haha 😉

